Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Första dagen

Av sannisunshine - 17 augusti 2010 15:54

Idag började jag ju som sagt om på nytt med min viktminskning, men det har väl inte gått helt bra, anledning?

Min frukost som skulle bestå av havregrynsgröt och mosade bananer blev misslyckad, jag vet inte hur, men jag kunde verkligen inte få till havregrynsgröten så det fick istället bli cornflakes med bananer..
Lunchen blev inte omeletten som jag hade planerat för vi for iväg lagom till lunchtid så hann inte göra, så istället fick jag käka en banan till lunch.


Min mat däremot kommer bestå av kyckling & wokgrönsaker med en god krydda samt 2 kokta ägg. Skita gott ska det bli! Riktigt längtar, haha.


For iväg på fyndlagret tidigare för att kolla på filmer, tydligen hade dom massvis begagnade.. Och då menar jag verkligen massvis.
Och efter mycket letande hittade jag (eller mamma) äntligen filmen som jag letat efter att köpa i flera månader, nämligen denna :


  

Armageddon är verkligen en av mina favoritfilmer, den är underbar!!


Förövrigt så börjar jag få väldigt ont om pengar.. Jag har inte ens på 1 vecka gjort av med 2000kr.. Det betyder att jag har 1000kr kvar av aktivitetsstödet och 3 veckor kvar tills jag får pengar nästa gång. Var har jag gjort?

Jo, jag har betalat pappa 500kr för bensin, kameran 489kr, 400 kr på legg, 350 kr på kläder, 300 kr på bio (bjöd Niclas) och sedan lite annat smått..
Dessutom är det marknad i helgen och då lär det gå åt minst 500 kr till om jag känner mig själv rätt. För ska köpa både väska och plånbok och åka karuseller där..

Så just nu oroar jag mig mest för hur det blir nästa veckan, för om det blir som vi planerat med kompisar så ska jag till Sollefteå och jag är oerhört rädd att det inte kommer hända.. Får helt enkelt se hur det är med pengar då..


Ciao!



 
 
Madelene

Madelene

17 augusti 2010 18:30

Tack så mycket för tipset Sanni :)
Jag har kommit på mig själv med att vara lite för snäll när det gäller det bara för att hon är en valp. Men det ska det bli ändring på nu kan jag lova :)
Kul att göra att allt går bra för dig med hundarna, fäljer dig lite då och då på FB :)
Visst har du parat Vilda nu?

http://fashioningold.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannisunshine - 2 december 2010 13:56

Nu börjar jag blogga här i stället:   http://www.sannisunshine.webblogg.se ...

Av sannisunshine - 1 december 2010 21:29


Dag 02 - Min första kärlek Okej, det känns kanske lite "klyshigt" att säga att Niclas är min första kärlek, men så är det faktiskt. Självklart har man varit "kär" i killar tidigare, men senast var när jag runt 10 år gammal och då var det ju i olika...

Av sannisunshine - 1 december 2010 11:35

  Igår ägnade jag en större del av dagen av att borsta, duscha samt torka 3 collies. Jag kom dit vid 08:15 tiden och for därifrån 15:00..En hund tog 2 timmar att fixa, men då hade han sjukt mycket päls som han fällde, det ville aldrig sluta lossna...

Av sannisunshine - 29 november 2010 16:39

Fattar fortfarande inte hur jag kan vara så trött hela tiden.sitter här och gäspar hela tiden.. kanske ska ta en powernap som många gör? ;)Men risken är ju att man blir tröttare, så struntar nog i det :P Gud vad kallt det var i stugan inatt! Eft...

Av sannisunshine - 29 november 2010 11:42

Dag 01 - Presentera mig själv Jag heter Sanni och är 20 år (snart 21). Bodde första året av mitt liv på Alnö, men flyttade därefter till en by som ligger ca 3 mil väster om Sundsvall, till ett hus där mamma bodde när hon var liten, vi köpte huset a...

Presentation

Är en 20årig tjej från Sundsvall som kommer skriva om allt möjligt, intressen, livet, viktnedgång och mycket mer!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards