Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Blä dag

Av sannisunshine - 24 november 2010 13:50

Idag är det en sådan dag då jag känner mig blä åt allt och är less på allt.

Delvis är jag less på att mitt liv aldrig går framåt, det händer aldrig något. inget jobb, ingenting. Värdelös är vad man är!

Och delvis för att jag är såååå jävla less på att bo hemma. Seriöst, vet inte hur länge till jag kommer orka...


Jag är så less på allt som ständigt måste göras i detta hus. Om det inte är matlagning åt en massa lata människor, så måste jag städa efter dom. Visst, klart jag ska hjälpa till i hushållet, men det är fan inte rättvist att det mest är jag & Mamma som gör allt här.. INGEN hjälper till.. Ibland om man har tur kan någon plocka ur diskmaskinen ifall man tjatar på dom länge..

Och att laga mat till en massa otacksamma människor som bara klagar "blir det den maten" och typ rynkar på näsan är INTE roligt.. Aldrig får man höra "Åh, vad gott". Lovar, det är alltid någon som klagar.

Det går inte en dag då jag kan slappna av här hemma, det är alltid 1000 saker att göra känns. Det känns så skönt när vi åker bort till Niclas över helgen eller så, då kan man slappna av och jag & Niclas lagar mat tillsammans och hjälps åt. så mycket skönare..
Men på en gång när jag kommer hem, då kan jag inte slappna av. Då blir jag genast stressad över allt som måste fixas.. Tvätt, städning, matlagning osv..


BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ säger jag bara..


Och på toppen av allt så verkar det som att jag måste till veterinären med Dizzy.. Och möjligen Vilda med! Ser framför mig hur alla pengar försvinner..


Dizzy har problem med sin nos, det lossnar päls och det är små knölar där. Men vi fortsätter att smörja in hennes nos några dagar till. Om det inte blir bättre har jag inget annat val än att åka in.. dessutom måste jag vaccinera henne!

Och Vilda har problem med sitt öga, gegga och skit.. Har tvättat rent hennes öga med koksalt i flera flera dar, så håll tummarna på att det blir bra.. Annars samma sak där. Veterinären..


Men har man skaffat hund så har man. Vill ju att dom ska vara friska, så vad gör man inte för sina pälsklingar.. Men lite svider det allt..


Som sagt, så det går inge bra för mig just nu.. Vi kan åtminstone glädjas över att jag faktiskt lyckats gått ner nästan 1kg.. Det är alltid något.. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannisunshine - 2 december 2010 13:56

Nu börjar jag blogga här i stället:   http://www.sannisunshine.webblogg.se ...

Av sannisunshine - 1 december 2010 21:29


Dag 02 - Min första kärlek Okej, det känns kanske lite "klyshigt" att säga att Niclas är min första kärlek, men så är det faktiskt. Självklart har man varit "kär" i killar tidigare, men senast var när jag runt 10 år gammal och då var det ju i olika...

Av sannisunshine - 1 december 2010 11:35

  Igår ägnade jag en större del av dagen av att borsta, duscha samt torka 3 collies. Jag kom dit vid 08:15 tiden och for därifrån 15:00..En hund tog 2 timmar att fixa, men då hade han sjukt mycket päls som han fällde, det ville aldrig sluta lossna...

Av sannisunshine - 29 november 2010 16:39

Fattar fortfarande inte hur jag kan vara så trött hela tiden.sitter här och gäspar hela tiden.. kanske ska ta en powernap som många gör? ;)Men risken är ju att man blir tröttare, så struntar nog i det :P Gud vad kallt det var i stugan inatt! Eft...

Av sannisunshine - 29 november 2010 11:42

Dag 01 - Presentera mig själv Jag heter Sanni och är 20 år (snart 21). Bodde första året av mitt liv på Alnö, men flyttade därefter till en by som ligger ca 3 mil väster om Sundsvall, till ett hus där mamma bodde när hon var liten, vi köpte huset a...

Presentation

Är en 20årig tjej från Sundsvall som kommer skriva om allt möjligt, intressen, livet, viktnedgång och mycket mer!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards