Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Dag 01 – Presentera mig själv

Av sannisunshine - 29 november 2010 11:42

Dag 01 - Presentera mig själv

Jag heter Sanni och är 20 år (snart 21). Bodde första året av mitt liv på Alnö, men flyttade därefter till en by som ligger ca 3 mil väster om Sundsvall, till ett hus där mamma bodde när hon var liten, vi köpte huset av min mormor.

Och här bor jag fortfarande, tillsammans med mina föräldrar och 3 av mina syskon. Dessutom finns det en x antal katter och mina 2 älskade hundar! 

Man skulle även kunna säga att min pojkvän "bor" här då han har varit här hos mig i 2,5 månad nu :)


Tyvärr är jag fortfarande arbetslös trots att det är 2,5 år sedan jag tog studenten på naturbruksgymnasiet Nordvik, där jag fick djurvård med inriktning på hund!

Man känner sig ju rätt värdelös faktiskt!


Så därför har jag rätt mycket fritid, förutom dom gångerna jag åker in på en massa tråk möten på AF.


Så dagarna spenderar jag oftast med mina hundar och min pojkvän. 
Med hundarna blir det promenader, lite träning och annat skoj! Med Vilda, collien, så har jag precis börjat tävla lydnad och vi ska fortsätta med det nästa år!

Med min pojkvän Niclas som jag varit tillsammans med i 1år & 7 månader, (<3) brukar vi kolla på film, spela nå spel, åka till stan och lite annat skoj.


Jag har i stor del av mitt liv vägt med än andra och det tog jag tag i förra året, då gick jag ner 25kg, men ville ändå gå ner 10kg mer. Men under hela det här året har jag inte brytt mig alls, utan gjort allt som jag velat, ätit det jag velat osv så det resulterade i att jag gått upp 3-4 kg. Inte sådär jätte mycket som tur är. Men nu vill jag verkligen gå ner dom sista kilona, hade tänkt 15kg. Och jag har väl små börjat, men det går sisådär. Särskilt nu innan jul.
Dessutom har jag inte riktigt funnit den där motivationen som jag hade förra året. då gick det grymt bra. Men jag hoppas på att den kommer snart, för det skulle vara underbart!


Finns nog inte så mkt mer att berätta om mig, så stannar här nu :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannisunshine - 2 december 2010 13:56

Nu börjar jag blogga här i stället:   http://www.sannisunshine.webblogg.se ...

Av sannisunshine - 1 december 2010 21:29


Dag 02 - Min första kärlek Okej, det känns kanske lite "klyshigt" att säga att Niclas är min första kärlek, men så är det faktiskt. Självklart har man varit "kär" i killar tidigare, men senast var när jag runt 10 år gammal och då var det ju i olika...

Av sannisunshine - 1 december 2010 11:35

  Igår ägnade jag en större del av dagen av att borsta, duscha samt torka 3 collies. Jag kom dit vid 08:15 tiden och for därifrån 15:00..En hund tog 2 timmar att fixa, men då hade han sjukt mycket päls som han fällde, det ville aldrig sluta lossna...

Av sannisunshine - 29 november 2010 16:39

Fattar fortfarande inte hur jag kan vara så trött hela tiden.sitter här och gäspar hela tiden.. kanske ska ta en powernap som många gör? ;)Men risken är ju att man blir tröttare, så struntar nog i det :P Gud vad kallt det var i stugan inatt! Eft...

Av sannisunshine - 28 november 2010 23:48

Det går runt en lista i massa bloggar som jag läst den senaste tiden. Det är en lista på 30 punkter och man ska följa den och skriva en punkt för varje dag i 30 dagar.   Jag tänkte börja med den imorgon.Här är punkterna "Rubrikerna": Dag 01...

Presentation

Är en 20årig tjej från Sundsvall som kommer skriva om allt möjligt, intressen, livet, viktnedgång och mycket mer!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards