Direktlänk till inlägg 28 november 2010

1:a advent

Av sannisunshine - 28 november 2010 21:34

Tänk att det är första advent redan. Helt otroligt. 
Innan vi vet ordet av det så kommer det vara julafton!


Jag & Niclas följde med mamma, pappa & syrran ut till Rusta för att vi tänkte handla lite julsaker, jag och Niclas då. Ut till stugan där vi sover. Dock hittade vi inte allt som vi tänkt, men vi blev iallafall en matta, klitter och 3 ljuslyktor rikare, hehe.


Efter det for vi till momma och hälsade på en sväng.
När vi kom hem satte vi igång med julpyntningen inne på mitt rum och det blev så mysigt!


   
Fönstret


   Bokhyllan! Tavlan som är i mitten på översta hyllan är min farmor och jag när jag var bebis :)


 

T.om nallen fick bli julpyntad med en mössa som vanligt:)


   Min favorit tomte, så söt :)


Stugan kommer vi att julpynta imorgon tror jag! Det var så kallt där när vi slog på strömmen efter vi kommit hem, så tror inte att någon av oss vill gå ut dit förrän vi ska lägga oss, haha!


På tisdag kommer jag tjäna lite pengar, yay! Meta, hon som jag brukar åka och vakta collies hos, skickade sms i fredags och frågade ifall jag ville tjäna lite julpengar. Hennes hundar behövde nämligen julbadas sa hon. Och med tanke på att hon har 9st så förstår jag att hon inte hinner göra det själv med tanke på alla 1000 saker hon måste hinna med. Hehe. Och lite pengar tackar jag inte nej till. Särskilt inte nu! Är så glad över att hon behövde hjälp.
Dock betyder det att jag måste kliva upp kl 6 på tisdag. För bussen går från stan kl 07:10 och då är jag framme 08:10.
Mamma är snäll och skjutsar in mig till stan fast hon är ledig på tisdag, gulliga mamma:) <3 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannisunshine - 2 december 2010 13:56

Nu börjar jag blogga här i stället:   http://www.sannisunshine.webblogg.se ...

Av sannisunshine - 1 december 2010 21:29


Dag 02 - Min första kärlek Okej, det känns kanske lite "klyshigt" att säga att Niclas är min första kärlek, men så är det faktiskt. Självklart har man varit "kär" i killar tidigare, men senast var när jag runt 10 år gammal och då var det ju i olika...

Av sannisunshine - 1 december 2010 11:35

  Igår ägnade jag en större del av dagen av att borsta, duscha samt torka 3 collies. Jag kom dit vid 08:15 tiden och for därifrån 15:00..En hund tog 2 timmar att fixa, men då hade han sjukt mycket päls som han fällde, det ville aldrig sluta lossna...

Av sannisunshine - 29 november 2010 16:39

Fattar fortfarande inte hur jag kan vara så trött hela tiden.sitter här och gäspar hela tiden.. kanske ska ta en powernap som många gör? ;)Men risken är ju att man blir tröttare, så struntar nog i det :P Gud vad kallt det var i stugan inatt! Eft...

Av sannisunshine - 29 november 2010 11:42

Dag 01 - Presentera mig själv Jag heter Sanni och är 20 år (snart 21). Bodde första året av mitt liv på Alnö, men flyttade därefter till en by som ligger ca 3 mil väster om Sundsvall, till ett hus där mamma bodde när hon var liten, vi köpte huset a...

Presentation

Är en 20årig tjej från Sundsvall som kommer skriva om allt möjligt, intressen, livet, viktnedgång och mycket mer!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards