Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Nyttiga tider!

Av sannisunshine - 28 oktober 2010 23:09

Vi hade det bra igår. Vi får in till stan vid 14 tiden, hem till Niclas en sväng, sedan ner på stan där vi letade efter ett ställe att käka på.

Niclas ville äta på riktig resturang och ville betala för mig, men jag tyckte det var så dyrt och vill inte att han ska slösa allt för mycket för mig, så vi letade omkring ett tag på stan i det kalla regnet efter ett ställe att äta, det slutade med en sliskig, geggig och inte så himla god Mexicana Pizza. Köttfärsen som var på smakade typ som skolans köttfärssås. Åt typ inte där köttfärsen var utan runt om och så dränkte jag nästan varje bit i vitlökssås, då var det gott! Efteråt ångrade jag att vi inte åt på resturang, det får vi göra på 2års dagen istället ;)


Sedan gick vi på stan en sväng och när dom stängde så drog vi mot bion och väntade där tills "The Other Guys" skulle börja.. Och jag måste bara säga, SE DEN!! Absolut en av Will Ferells bästa filmer, så otroligt rolig. Och denna replik är fan bäst "I'm a peacock, you gotta let me fly", så underbart! 

som sagt gillar ni komedier, se denna!!


Förövrigt så är det dags för nyttigare tider! Slut med godisätande på veckor och endast 1 dag i veckan man får äta något sådant. Nu blir det bättre frukost och lunch och grejjer!
Som ni kanske minns så skrev jag i augusti att jag skulle börja igen, att gå ner i vikt. Men vi vet ju att det sket sig, kom i en period där all mat var äcklig i stort sett, så det gick inge vidare.


Nu har jag dessutom gått upp drygt 3kg, vilket gjorde mig oerhört ledsen, men det är bara att ta nya tag och denna gång är jag inte ensam.
Niclas ska hjälpa mig, även han vill äta nyttigare osv, så det känns skönt. Så det ska bli fullt med långa promenader, jag ska äta min Havregrynsgröt med mosad banan till frukost och sedan någon omelett eller nått sådant till lunch och mkt sallas osv.. tur att jag kommer ihåg det mesta från Viktklubbs tiden, alltså hur stor mängd jag kan äta av allt osv..

Nu ska dom sista 15kg bort! Jag har verkligen bestämt mig. Jag vill verkligen inte ha det såhär, känner mig hela tiden fet och äcklig.

Och 15kg att gå ner är itne så mycket, jag klarade 25kg sist, så det här SKA GÅ!!!

Önska mig lycka till, det kan behövas!

 
 
Angelica

Angelica

29 oktober 2010 09:20

härligt att ni tar nya tag igen, du kommer säkert klara det :) Men Sanni, är inte 15 kg lite mycket för dig att gå ner, lite för mycket? Det känns som att du kommer bli anorexia-smal om du går ner så mycket, du är ju redan smal!:) Massor av kramar gumms

http://Darkosideoflife.blogspot.com

sannisunshine

29 oktober 2010 11:27

Tack att du tycker det Angelica :) Men 15kg tror jag knappast blir för mycket, då kommer jag väga runt 60-62kg isådanafall och det låter bra tycker jag ;) Men om jag blir nljd tidigare så slutar jag ju såklart, haha :)
Kram

 
Emma H,

Emma H,

29 oktober 2010 10:41

Lycka till :D

http://akrelina.blogg.se

sannisunshine

29 oktober 2010 11:27

Taack:)

 
Johanna

Johanna

29 oktober 2010 18:37

Du behöver det egentligen inte, men Lycka till kompis!
Kraamar

http://johannasegnablogg.blogspot.com

sannisunshine

29 oktober 2010 20:19

Taaack johanna:) kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannisunshine - 2 december 2010 13:56

Nu börjar jag blogga här i stället:   http://www.sannisunshine.webblogg.se ...

Av sannisunshine - 1 december 2010 21:29


Dag 02 - Min första kärlek Okej, det känns kanske lite "klyshigt" att säga att Niclas är min första kärlek, men så är det faktiskt. Självklart har man varit "kär" i killar tidigare, men senast var när jag runt 10 år gammal och då var det ju i olika...

Av sannisunshine - 1 december 2010 11:35

  Igår ägnade jag en större del av dagen av att borsta, duscha samt torka 3 collies. Jag kom dit vid 08:15 tiden och for därifrån 15:00..En hund tog 2 timmar att fixa, men då hade han sjukt mycket päls som han fällde, det ville aldrig sluta lossna...

Av sannisunshine - 29 november 2010 16:39

Fattar fortfarande inte hur jag kan vara så trött hela tiden.sitter här och gäspar hela tiden.. kanske ska ta en powernap som många gör? ;)Men risken är ju att man blir tröttare, så struntar nog i det :P Gud vad kallt det var i stugan inatt! Eft...

Av sannisunshine - 29 november 2010 11:42

Dag 01 - Presentera mig själv Jag heter Sanni och är 20 år (snart 21). Bodde första året av mitt liv på Alnö, men flyttade därefter till en by som ligger ca 3 mil väster om Sundsvall, till ett hus där mamma bodde när hon var liten, vi köpte huset a...

Presentation

Är en 20årig tjej från Sundsvall som kommer skriva om allt möjligt, intressen, livet, viktnedgång och mycket mer!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards